Thursday, March 19, 2009

tag

Attention!
i. Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 16 random things, facts, habits or goals about you
ii. At de end, choose 16 people to be tagged
iii. You have to tag the person who tagged you. If i tagged you, its because i want to know more about you
>
Tag dari IzzahFaqihah a.k.a pembekal sos. Tima kasih sebab sanggup bawak sos ke kelas semata mata untuk bagi kat kitorang. Tima kasih kepada suma ahli beit kamu yang terlibat!
>
yang ikhlas,
beit raudhah,
pencinta sos.
>
okheh, jom stat.
>
1) Dulu aku tak suka bergambar, sebab ada inferiority complex. Tapi lepas di"sound" oleh adik aku, barulah aku berubah.


2) Kalau tak silap, setiap kali majlis ke, pertandingan ke, perhimpunan ke, ape ke, aku tak pernah dapat hadiah cabutan bertuah. Jadi setiap kali ada cabutan bertuah, aku tak akan berharap untuk menang.


3) Suka baca manga, walaupun umur dan masuk dua dekad. Bila la aku nak berubah ( tengah wat tag ni pun sempat lagi bukak onemanga )


4) Tak suka kalah. Tapi tu dulu r masa aku kecik kecik dulu. Skarang cam tak kisah sangat.


5) Dulu bercita - cita nak jadi askar. Masa skolah menengah, aku jadi blur, tak tau nak jadi apa bila besar nanti. Masa cuti lepas SPM, aku tengok House. Terpengaruh ngan cerita tu adalah antara faktor aku datang sini.


6) Kalau aku cam tak begitu bagi perhatian atau wat deeek je bila aku bercakap ngan korang, maka ketahuilah aku memang begitu. Jadi la tok sah kecik ati.


7) Tak suka tido lepas subuh, sebab badan akan jadi lemah dan letih. Tapi kadang kadang tido gak.


8) Walaupun aku makan banyak, tapi berat badan aku tak jugak naik - naik.


9) Aku ni pendiam la jugak, untalkative. Tapi bila dah rapat, baru korang tahu aku ni macam mana. Kalau korang jumpa ngan dak2 skolah aku, dan bagitau diorang bahawa aku ni pendiam, maka diorang akan gelak je kat muka korang. Jadi toksah try la.


10) Tak suka benda benda yang susah dan complicated. Senang kan bes..


11) Suka cuti. Dalam seminggu tu, hari Jumaat ngan Sabtu la yang slalu aku tunggu ( Kat pantai timur, cutinya hari Jumaat dan Sabtu. Kat sini pun same je)


12) Mudah rapat ngan dak2 yang yoyayoya berbanding dak2 skema.


13) Lebih suka jadi orang yang mencipta berbanding orang yang mengikut. Jadi aku sukakan kelainan berbanding benda yang sama je.


14) Mudah berasa bosan kalau buat benda yang sama. Kata cikgu aku, orang yang mudah berasa bosan ni slalunya mudah berubah hati. Betul ke?


15) Suka naik moto berbanding kereta. Sebabnya, aku pernah eksiden bila aku bawak kereta dulu. Abes kemik pintu keta, side miror patah. Fobia.


16) Tak suka makan hati dan organ dalaman sejak dari kecik lagi. Bila makan tu, rasa pelik, tak se'best' daging biasa. Aku lebih rela makan sayur daripada makan hati.


aku tag..
>
1) Paan
2) Nabil
3) Sopi
4) Hazu
5) Rodent
6) Fais Raes
7) Idjut
8 - 16) sape sape yang nak buat, maka silakan

22 comments:

Amanina ST said...

keknape sayur tu BESAR?
utk cik syila ke..
;))

cairoboy said...

aku dh kate jgn tag aku..
gigit ko kang!!!

musegalo said...

emhoho:
haha..untuk semua yang anti-vegetarian..

cairoboy:
sukati ko la nak wat ke tak paan..aku x kesah..tak pakse r..aku kan baik :P

cairoboy said...

haha..
yola tu sung...
nnt ade mase aku buat aa..
ade 2 tag aku x buat lg...
huhu..

wei,apsal x tag em??
die mngharap tu..
lalalala...

nabil alhanis said...

sokong komen paan yg kedua perenggan last..

[MH] said...

"Masa cuti lepas SPM, aku tengok House. Terpengaruh ngan cerita tu adalah antara faktor aku datang sini."

---uish,simple nya sebab nk jadi doktor.sy punya sebab sepanjang dua muka surat kertas kajang utk ditulis kenapa mahu jd doktor.

"ak suka tido lepas subuh, sebab badan akan jadi lemah dan letih. Tapi kadang kadang tido gak"

----sama..ngn tak suka tidur siang n lepas asar

" Mudah rapat ngan dak2 yang yoyayoya berbanding dak2 skema"

---erk..

:)

musegalo said...
This comment has been removed by the author.
musegalo said...

cairoBOYA dan nabilA:
aku tukar skit nama korang berdua..
punishment..aku kan punisher..

hehe

ni aku nak xplain:

kali n aku tag budak LAKI dan kawan yang aku layan macam LAKI.

jadi tok sah wat kontroversi atau onar lam ruangan komeng aku nih..

haha!

len kali kalo ada orang tag aku lagi, aku tag semua dak pompuan je..ok?

peace bro..

fathiyyah:

"Tak suka benda benda yang susah dan complicated. Senang kan bes.."

--jadi dengan senangnya sy buat keputusan..senanya ada lagi sebab, tapi kite crita len kali la ye..

"Tak suka tido lepas subuh, sebab badan akan jadi lemah dan letih. Tapi kadang kadang tido gak"

--biasanya kalo tido lepas 2 waktu ni, kepala akan jadi pening. Lagipun, ianya ditegah Nabi kita..


" Mudah rapat ngan dak2 yang yoyayoya berbanding dak2 skema"

--senanya sy hormat dak2 skema, jadi bila bercakap ke ape ke, sy pikir la dulu spaya tak menjejaskan keSKEMAan diorang..kalau ngan dak yoyayoya lak, cakap lepas ke, maki ke, perli ke, diorang tak kesah..

haha!

[MH] said...

aduih,apa kaitan tag ngn budak skema?
aduh aduh..

musegalo said...

takde kaitan ape2..

saje je tulis camtu..

haha!

Amanina ST said...

caironabil: kih3! ak nk gelak..pdn muke korg..

tag ni complicated r,ak tkut ttiru point2 musegalo,maka ak xwt ok

cairoboy said...

ooooo...ko dgn em attack aku dgn nabil ea...

bil,tgk...teammate sndri back stab kita..xpe2...ade hari aku balas...tgguuuu...hahahha...

em,takut tertiru??haha...xleh bla alasan...cm sehati sejiwa lak aku tgk...

lalala...

jgn marah naaa.....

musegalo said...

emhoho:
memang padan muka diorang..

cairo boy:
pe lak..korang stat dulu, tuduh aku backstabbing plak..tak adil tol r..

haha!

nabil alhanis said...

apabila bulan dan bintang bergabung jd camnilah paan..
mentor dan mentee akan bersatu untuk balas balik..JOM
Em:mempuyai persamaan..itu maknanya...
hahaha

cairoboy said...

yela..aku start..xpe2,aku igt...
hukhukhuk..sedey...

btol bil..
mari bersatu memburu musang dan menyumpit serigala!!
hahaha...

musegalo said...

cairo boy dan nabil:
...
dua - dua dah tua,
tapi perangai cam kanak2 lagi..
matang la sikit..
korang dah masuk phase adulthood..
dah boleh jadi bapak budak..
bukan budak budak lagi..
dah letih aku layan korang..
ish3..

amacam, menyengat tak ayat aku?

padan muko..

haha!

cairoboy said...

adoyai...
die dh marah aa bil...
cmne ni...
xpe2...skjap je die ni...
nnt2 ok aa tu...
hoho...

(^.^)

faisazli said...

eh2...ak kne tag gk rpenye..
lor...soriii musegalo.nnti ak bwat sket2 ag.
ana dop persn plok enta buh nmo ana ctu..
aih..sjk ble ade gossip2 plk nih??..

ade org ckp kt aku-->kurangkan gossip...tingkatkan prestasi yea~(eh...btol ke ayt nih??)
hehehehe.

musegalo said...

betul fais..

aku sokong el raes!

mohd hazwan bin mohd salleh said...

ahaha..
lawak nye paih salah ayat.bese r dah lame xbalek mesia.

kurangkn kontroversi,tingkatkn prestasi.
xlayan..zas~

me..lo..di
eh silap2
col..lec..tor(ikot lagu tema melodi)
kui3

Anonymous said...

hisy...

x paham tol la pemikiran bloggers nih!

complicated!!...

xpe2...org kate..nk paham pemikiran bloggers, kene jd blogger dlu, bru tau

mmm..tengok la...

aimi athirah said...

mekaseh kerana menjalankan tugas anda...sejak biler dapat nama lain nih??IzzahFaqihah a.k.a pembekal sos..??APE PUN IKHLAS JE..

Penukis

My photo
the name is mohd ihsan bin hamdan, Cairo Universiry faculty of medicine- an abid, son of my parents and friend of my colleagues.