Wednesday, March 11, 2009

aku ke tu?

Barakah ilmu - menyebutnya mudah, namun untuk mendapatkannya amat susah. Adakah kita termasuk dalam golongan di bawah? Sama- sama kita renungkan. Rasanya aku memang masuk pun, terutamanya golongan kedua..








24 comments:

Fathiyyah said...

rs cm nak mencadangkan kat radin agar kartun ini diselitkan dalam mana2 ejen media perubatan.tak kesah la PO ke,Tibbians ke,Aeman ke..


ngee

princess said...

best2!!

nabil said...

pandai menggunakan bakat ditmpatnya..ihsang seorg yg adil..

musegalo said...

fathiyyah:
hmm..senanya kartun ni dah jadi milik sopi, sbb tujuan asal buat kartun ni hajatnya nak distribute masa kelas mingguan..masa kelas ustaz syed kadir..tapi bila diorang tak edar, maka...hehehe..paham2 la..jadi modal update..

princess:
tak de r bes sangat..lukisan ala-ala sin chan je pun..haha

nabil:
aku x r seadil bang bil..

Fathiyyah said...

sokong huda..best best..takde gaya shin chan pun.mungkin ni versi shin chan 20 keatas :)

sokong Nabil. Sangat adil orangnya pemilik musegalo ini.

Apa lagi,sila la curahkan segala bakat terpendam.jangan sia-siakan begitu sahaja.

mohd hazwan mohd salleh: said...

wa..ehsang mmg bes cam ruba' firah.

terase plak pasal menggnggu mjlis tu..ayam punya pasal abes sume kene tegur.

make sure sume silent enset xkesah r mase lecture kat u ataupon kelas2 agame.insap2..

tahniah2..jdkn karikatur2 ni sbg medium dakwah yg brkesan.

musegalo said...

fathiyyah:
insyaAllah..kalo nak nulis sy tak power bm cam kamu..jadi gune la lokisan sbb bahan update blog..

hazu:
haha..bunyik ayam ko memang x leh aku lupekan..anyway aku sokong ko wan!
(aku x silent hnset pun takpe, sbb aku tak sibuk mcm ko..tiap2 minit orang koll..bikon la katakan)

mohd hazwan mohd salleh: said...

ko ni mmg misteri san..snanye ko ade byk bakat ag..aku dgr ko kat skolah msk pidato eh?respek la san..i like!!

mohd hazwan mohd salleh: said...

weh yg td rokocoko yg tulis!!

musegalo said...

rokocoko..
jadi misteri pertama dah selesai:

merupakan ahli beit sama ngan hazu..mari kita bongkarkan lagi sampai kita tahu sape dia sbenarnya..

rokocoko said...

haha..smalam aku lepak rmh hazu la..ko xyah fitnah ahli beit rmh dye

musegalo said...

ye la tu mr rokocoko...

Fathiyyah said...

sekali lagi ditegaskan,sy budak skema.tak semua mampu jadi budak skema seperti saya rasanya

sekian

musegalo said...

fathiyyah:
cakap pasal budak skema ni,
saya ada sorang kawan..
memang skema orangnya..
skang duk UTP..
kenapa dia dipanggil skema?
sebab penampilannya..

-rambut bersikat, lurus belah tengah
-tie kemas
-baju takde kedut
-cara bercakap pun, skema
-cara berjalan pun skema jugak..

ingatlah kalau kamu fikir kamu skema, ada orang lain yang lebih skema daripada kamu..

haha

Anonymous said...

sape nk attack rokocoko...kalau brani bongkar lah..tp..lu pikir la sendiri..hu3

pirana said...

he3...isang..siap r ko

musegalo said...

anonymous dan pirana:
weh, wa punya tempat, lu punya tempat, jangan sampai wa punya tempat jadi lu punya tempat..ok?

ni macam ugut aku je..x leh jadi ni..

emhoho said...

komeng1: katun mg mmg bpekdah..truskn2..

komeng2:misi rokokokokkoko pirana anonymous msih dlm siasatan fbi ke?

Anonymous said...

budak skema yg mg mksudkan tu faisal ali ke?hehe

musegalo said...

sape anonymous??

mcmne bleh tau??

kena tuka setting ni..

musegalo said...

emhoho:
hmm...rasanya dah tau sape rokocoko dan pirana, tapi anonymous r yang masih jadi misteri..

Fathiyyah said...

haa,siapa faisal ali pulak ni?
kantoi! bitau budak utp kang

cairo boy said...

haaaa..
sudah2...
nk komen2 je laa...
xyah nk kutuk2 dak utp..
kang baik2 nk bgurau,jd dosa kang...
haih,korg ni....
semoga allah memberkati ukhuwwah kita...amiin...

musegalo said...

hehe..kalo korang nak tau, faisal ali ngan aku kawan sejak skolah rendah agi...kitorang bleh dkira "kacik" la jugak..

kalo nak tau apa maksud "kacik", sila rujuk kamus bergerak yang berkawan dengan anda..

Penukis

My photo
the name is mohd ihsan bin hamdan, Cairo Universiry faculty of medicine- an abid, son of my parents and friend of my colleagues.