Monday, February 15, 2010

cuti datang lagi 2

Cuti ada lagi 5 hari, dan minggu yang paling sibuk adalah minggu ni. Lusa seminar. Lepas seminar ada kelas. Bahan untuk kelas tu blom siap agi. Bagus la tu, buat kerja las minit. Pasni kelam kabut baru padan muka.
>
>

.....Oke...disebabkan dah lama aku tak menaip, jadi bila nak buat entri baru ni rasa kekok plak. Apa tujuannya aku berbelog? Kata ustaz Gi, kalau enta buat komik (dalam erti kata lainnya blogging) tu, biarlah ada manfaatnya kepada pembaca. Kalau aku cerita pasal diri sendiri, memang takde manfaat la kepada anda semua, kerana hidup saya penuh dengan peristiwa-peristiwa bosan yang mungkin anda semua pun lalui tiap2 hari.
>
>

"Dia umpama, tongkat si buta, bila tiada satu kehilangan..."

Lebih kurang macam tu la lirik lagu yang aku dengar tadi. Terngiang2 sampai skarang. Rasa tak senang dan gundah gulana bila terngiangkan lirik lagu tu. Tak tahu kenapa. Anyway, mabruk kepada akhi Isa dan ustaz Muhammad. Semoga berbahagia selalu.
>
>
>
Tau tak lirik penuh lagu kat atas?
>
>
>
Bila bercerita tentang kawin ni, mesti ramai yang terasa terutamanya kaum hawa yang belum kawin. Ada yang rasa lega, dan ada yang rasa tak lega. Yang tak rasa apa-apa pun ada jugak. Seorang sahabat aku pernah mengemukakan satu fakta, kenapa ikhwah Gen 07 tak selaku ikhwah Gen 06; sebabnya adalah budak2 ikhwah batch ni adalah budak2. Tak matang maksud aku. Jadi, sama-samalah kita mematangkan diri untuk kesejahteraan kita semua.
>
>
Yang tengah membaca mungkin akan terpikir; entri publisiti lagi. Saje je mamat ni. Ini bukan entri publisiti, tapi entri desperet nak update. Ada perbezaannya di situ. Oke la tu, daripada entri galakkan manusia berkapel.
>
>
Ini adalah satu entri tak bermanfaat. Minta maaf kerana bazirkan masa anda semua. Nikmati musim sejuk yang nampaknya semakin panas!
>
>

3 comments:

Kyu said...

Eceh lagu tu. Bangge nge diri sndri sbb tau.

wakaf taper said...

nikoh dderah rr mg ehsang..
ad gk wakil gen7..
ahaha...
mg kam rama kabel..

musegalo said...

kyu:
dok baik bangge diri..

wakaf taper:
ye ke..
mane ade kabel...
ai tu kabel kene curi..
sapa putus kaki..

sape la hok nok kat ku wakaf taper ei..

Penukis

My photo
the name is mohd ihsan bin hamdan, Cairo Universiry faculty of medicine- an abid, son of my parents and friend of my colleagues.